Troubleshooting - Problemløsning
Hvis du læser her, har du formentlig købt et af vores produkter. Fedt! Men samtidig oplever du måske problemer? Det er knap så fedt. Men lad os få dig på rette vej igen!
VIDEO GUIDES
Først og fremmest, har vi til hvert eneste af vores kameraer lavet en udførlig trin-for-trin videoguide til hvordan man sætter det op.
Du finder alle vores Installationsguides på YouTube lige her: Installationsguides
Bemærk at der udover den primære metode til opsætning af vores kamera (via QR kode scanning) også findes alternative metoder.
Dem finder du en gennemgang af lige her: Førstegangsopsætning til App
PROBLEMLØSNING / TROUBLESHOOTING
Regel nummer 1, inden du overhovedet gør noget andet: Reset dit kamera og prøv igen. 90% af alle fejl løser sig selv, hvis du bare resetter kameraet! :)
Generelle ting der kan give problemer
-
Du kan ikke anvende et 5Ghz Netværk. Kun 2.4Ghz. Er du i tvivl, så vil det næsten altid fremgå i selve netværksnavnet (SSID), hvis det er 5Ghz. F.eks "TELE-NET-D49A8-5G" Har du et 5Ghz netværk har du næsten med sikkerhed også et 2.4Ghz tilgængeligt du kan forbinde til.
-
Din telefon skal være på det samme Wi-Fi netværk, som du prøver at sætte kameraet op på, ved den første opsætning (derefter er det ikke nødvendigt).
-
Der må ikke være ÆØÅ eller andre lokale tegn i Netværksnavnet (SSID).
-
Koden til dit netværk må ikke være mere end 32 tegn.
Problem: Du kan ikke scanne QR koden
Sørg for at du flytter kamera og telefon frem og tilbage og i forskellige vinkler. Forsøg gerne flere gange og reset kameraet. Virker det stadig ikke, vil vi anbefale at forsøge med en af de alternative metoder der ikke kræver QR kode scan.
Du finder en guide til dem her: Førstegangsopsætning til App
Problem: Kameraet vil i opsætningen ikke forbinde til internet i sidste step og beder mig tjekke min internetforbindelse
Der kan være flere årsager til at kameraet ikke vil blive forbundet. Oftest skyldes det en af nedenstående årsager.
-
Der er dårlig Wi-Fi forbindelse. Prøv at rykke tættere på routeren.
-
Du er ikke på samme netværk på telefonen som du prøver at opsætte kameraet på. Skift netværk.
-
Dit netværk indeholder ÆØÅ eller andre lokale tegn. Skift navn på dit netværk eller vælg et andet netværk.
-
Netværket er 5Ghz. Skift til et 2.4Ghz.
Hvis fejlen ikke rettes af ovenstående, og det ikke lykkedes i flere forsøg, vil vi anbefale at skifte til at prøve en af de alternative opsætningsmetoder, som du finder en guide til her: Førstegangsopsætning til App
Problem: Kamera går Offline
At kameraet går Offline kan skyldes flere ting;
-
Der er ikke strøm på kameraet. Tjek at der ikke er løs forbindelse eller noget galt med strømforsyningen. Hvis kameraet går Offline for senere at komme Online og sådan frem-og-tilbage er det sjældent strømmen der er problemet.
-
Der er dårlig internet eller Wi-Fi forbindelse. Sørg for at kontroller at du har påsat Wi-Fi Antennen ordentligt, såfremt denne er aftagelig. Sørg for at du har en god og stabil Wi-Fi forbindelse, der hvor dit kamera sidder. Du kan teste dette ved at flytte kameraet tættere på din router. Holder den op med at gå Offline, er det styrken på dit Wi-Fi der er problemet. Her kan du med fordel anvende en Wi-Fi Repeater til at styrke og udvide rækkevidden på dit Wi-Fi netværk.
Vi ser oftest, at udfald på kameraet som går offline, skyldes årsag B og kan afhjælpes med en bedre Wi-Fi router (med stærkere signal), en Wi-Fi repeater, eller at flytte kameraet tættere på routeren.
Problem: Kameraet vil ikke optage / Jeg har problemer med at indstille optagelser
Først og fremmest - har du husket at sætte SD kort i kameraet? Du kan ikke optage uden et SD kort og du kan ikke få adgang til Optagelsesindstillinger i App'en før dit SD kort er sat i!
Men er der problemer med at opgage, ligger fejlen oftest i forkerte indstillinger til optagelse. Følg denne guide for at opsætte korrekt optagelse. Virker det ikke, så start forfra og formater SD kortet igen.
Link til Guide: Optagelse & Bevægelsesdetektion
>>> Forrige side